Let’s talk workout

“Startpakken fra Elite-PT er sponset”

Processed with VSCO with a5 preset


Her tror jeg det kommer ett etterlengtet innlegg? Jeg har i hvertfall inntrykk av at mange lurer på hvordan jeg trener, hvilke øvelser jeg gjør etc. Det aller første man skal tenke på når man vil komme i gang med treningen, er rett og slett å finne motivasjonen. Det skal ikke være et ork å trene, det skal gi deg noe! Det skal være en del av livet ditt, noe du elsker, noe som er din lille “fritid” og din “me-time” .. Det er i hvertfall sånn det føles for meg nå. Jeg har endelig kommet inn i den “tilstanden” at jeg elsker å trene, elsker å gå inn døren til treningsstudioet, Jobbsprek, ha litt Lene-tid, høre på musikk, svette! Det er så godt, og noe jeg gleder meg til nesten hver dag! Med én gang jeg har litt ledig tid, hiver jeg meg på sykkelen eller tar beina fatt og kommer meg på trening. Det føles så godt ♥ Men jeg har ikke alltid vært der, langt i fra!

Processed with VSCO with a5 preset

Å spise godt før en treningsøkt er alfa omega for å klare og yte, fyll opp magen, vent litt, og lad opp til en ordentlig god økt. Noen dager kommer det helt an på formen hva du orker også. Her om dagen hadde jeg skikkelig PUNCH på trening, jeg hadde så mye energi å gi! Mens andre kan jeg være helt slapp. Dette skyldes gjerne at jeg ikke har spist godt nok, eller fått i meg nok karbohydrater. Man lærer mens man går!

Etter trening spiser jeg alltid proteiner og karbohydrater. Et etter-treningsmåltid. Det kan være en skyr og en banan, eller en pakke skinke og en banan, hehe.. Drar det alltid med meg i treningsbagen! Og så drikker jeg masse vann, under og etter økten. Elsker følelsen jeg får etter en god økt! Føles bra ♥

Jeg har jo prøvd litt forskjellig opp igjennom årene, forskjellige treningsmetoder, pt’er, etc.. Det jeg har hatt behov for er noen som har kunnet hjulpet meg og komme i gang, lære meg de forskjellige øvelsene, mestre det, og få motivasjon til å gjøre ting på egenhånd. Føler jeg er der nå! Nå kan jeg så mange øvelser til forskjell fra før, jeg vet hva som fungerer og ikke, at jeg alltid skal prøve å prestere litt bedre enn på forrige trening. Jeg vet balansen mellom kardio og styrke, at det er lurt å ta en treningsfri dag mellom styrke-øktene, at man ikke skal trene dagen derpå etc. Jeg har rett og slett blitt mye klokere, og det er deilig å se resultater av treningen man gjør.

Jeg tok kontakt med Elite-PT, dette fordi jeg har en venninne fra Trondheim som bruker disse, og hun ser smashing ut! Snakket litt med henne om det, og hun anbefalte meg å ta kontakt. Noe jeg gjorde! Har fulgt programmet deres siden mars i år, og det har fungert så utrolig bra for meg, virkelig. Jeg anbefaler dette programmet til venninnene mine også. Skal man få utbytte av et sånt program, må man gå 100 % inn for det også. Hos Elite-PT får du oppfølging via nett, de tilpasser trening og kosthold etter deg, og passer på at du får i deg nok mat. Man har en app som man bruker som verktøy, og det er det enkleste systemet jeg har jobbet med! Supersmart!

Her legger du inn bilder, mål, du ser fremgangen, du har kostholdsplanen din, en egen tråd med din personlige trener. Du går inn dag for dag for å se nytt program og legger etter hver øvelse inn hva du gjorde, hvor tungt etc. Etter en uke, kan du se fremgangen din ift forrige uke, og pt’en din vurderer den forrige uken. Det er så lett og følge med, å ha kontroll ♥

Processed with VSCO with a5 preset


Her legges treningsplanen din inn, du legger inn bilder, mål. Samt du kan lese sunne oppskrifter og ha en dialog med pt’en din.

Processed with VSCO with a5 preset


Som dere ser har jeg 3 styrkeøkter i uka nå + kardio. Jeg gikk ned fra 4 til 3 i uken da jeg synes 4 var litt mye.

Processed with VSCO with a5 preset


Her er jeg inne på selve økt a for uken, hvor dere kan se noen av øvelsene jeg gjør den økten. Varmer alltid opp med kardio først. Gerilja i 5 minutter på spurt. 20 sek på 10 sek av, 10 runder.

Processed with VSCO with a5 preset


Her ser dere hvordan det ser ut inne på selve øvelsen. Logg, utførelse og fremgang. Man legger inn reps og belastning, her er ingen belastning siden den gjøres med strikk! Veldig enkelt med et sånt type system, der har man orden og oversikt på alt. Jeg har tidligere brukt notater på telefonen og det blir NOK av de for å si det sånn!

Jeg har snakket med Elite-PT og min pt Veronica og de vil gi dere en rabattkode på 15 % – LO15016 – denne gjelder på alle pakkene de har, og de kan dere lese mer om her. Jeg så faktisk nå at de har en kampanje gående, hvor nye kunder får 500,- i rabatt som velkomstgave om man bestiller før 1 juli. Så 10 % + 500,- er jo en fin motivasjon til å sette i gang. Jeg har “start-pakken” forresten, det finnes flere, ut ifra hvilket behov man har!

Tips til musikk når du vil bli giret underveis i treningen!
Don’t Let Me Down – Remixes (Elsker å bare la denne listen gå, samme sangen om igjen, men forskjellige remixer!)
Broken Back – Halycon Birds
Galantis – No Money (Moti Remix)
Blasterjaxx & DBSTF Feat.Ryder – Beautiful World
Steve Aoki – I Love It When You Cry (Mixoki)

Spør meg om dere lurer på noe som helst, så skal jeg svare! Rett og slett en liten spørsmålsrunde angående trening ♥

26 Comments

  1. Kjekt med et treningsinnlegg altså! kan du si hva du trener og hvordan på cardiodagene? og hvor fort har du på hastigheten i gerilja intervallene?

    Kan du også legge ut en typisk matplan? Du ser strålene ut!! Forbilde når det kommer til trening og kosthold, men også interiør, sminke osv. Du virker som ei veldig fin jente <3 Kos deg videre, klem!

    1. leneorvik

      Heia! Jeg startet m gerilja. Har fra 14-16 i hastighet. 5 – 10 minutter, altså 10-20 runder. Så gjør jeg ofte ellipse i 20-30 minutter etterpå :-) Jeg har lagt ut det før, http://www.leneorvik.no/2016/04/09/lets-talk-about-food/ :-) Tusen takk snille for fine ord :-)

  2. Ragnhild

    så bra innlegg!
    jeg lurer på om du tørr å si hva du veier? og evt hvor høy du er? Jeg er så usikker på hva som er normalt!

    1. leneorvik

      Jeg er 164, og ca 54-55 kg :-)

  3. Hei ;)
    Er det sånn at du må veie alt du spiser?
    Hvor mange øvelser har du på trening? Og hvor lenge trener du hver gang? :)

    1. leneorvik

      Nei jeg veier ingenting :D :D Aldri. Såå viktig er det ikke for meg! :D 7-8 øvelser :-) Tar ca 1-1,5 time :-)

  4. Er det lagt inn videoer og bilder av øvelsene som er i programmet du får?
    Er det “ett” program som du følger i så-så mange uker, eller er det forskjellig plan for hver gang?
    Hvordan klarer du å holde motivasjonen oppe ? xD

    1. Har selv Elitept:) de har laget film til hver øvelse og du legger inn hvor mange rep du klarer og vekt. Dette blir da lagret i appen på tlf sånn at du kan se tilbake på fremgangen din.

    2. leneorvik

      Ja, videoer :-) Ett program som jeg kjører hver uke :-) Motivasjonen kommer når du ser resultatene! Da vil du bare trene mer!

  5. Så ut som et bra program! Synd det er litt utenfor et studentbudsjett…
    Du ser bra ut Lene! :)

    1. leneorvik

      Åh :-( Ser den. Men hva med å ta en mindre pakke? Takk snille!

  6. Hei Lene! Jeg lurte på om du kan lage et innlegg om hvordan du lager det “slicked back” håret du pleier å ha? Eller bare skrive en rask forklaring :)

    1. Christine

      Ønsker også det!

  7. Jeg følger også treningsplan fra ElitePT og er kjempe fornøyd! Du ser veldig bra ut :)

  8. Åå endelig kom det etterlengte treningsinnlegget!! <3 Du er så flink og du ser fantastisk ut!
    Har selv endelig kommet veldig godt igang med styrketrening med hjelp av pt, og det er så deilig å få en skikkelig innføring av teknikker på ulike øvelser, og ikke minst et variert og motiverende program etter mine mål! Nå elsker jeg å stå opp tidlig om morgenen og starte dagen med en god svetteøkt! <3
    Lurer også på om du kan dele et innlegg om kostplanen din, hvis du ikke har en konkret så er jeg fortsatt veldig interessert i hvordan dine matdager er og fungerer :-))
    Klem <3

    1. leneorvik

      Snille Vilde! Det er så kjekt og komme i gang, enig med deg! Jeg har skrevet noe her : http://www.leneorvik.no/2016/04/09/lets-talk-about-food/

      Klem og lykke til <3

  9. Trude-Lise

    Hvorfor sletter du kritiske kommentarer???

    1. leneorvik

      Fordi at dette innlegget handler om trening og motivasjon, ikke om å gå løs på enkeltpersoner som må stå for sine egne valg. Det er ikke rettferdig å ta alle under en kam, om man skal gjøre det i alle sammenhenger… Så derfor :-)

      1. Karoline

        *skjære alle over én kam…

      2. leneorvik

        Hvor jeg er fra sier vi TA. Haha altså alt dere skal kritisere og henge dere opp i? Må være fryktelig kjedelig :-)

      3. Irene R

        Jeg sier også “kan ikke ta alle under en kam” ;) Snakk om å henge seg opp i alt

  10. Hei Lene :-) Leste innlegget ditt om mat og lurte bare på om du er helt ferdig med lavkarbo? :-)

  11. Kristine

    Bra med trening. Det er sunt for kroppen og psyken :)
    HVORDAN ER DET MED ALKOHOL PÅ PROGRAMET? ET GLASS ELLER TO ER JO UTROLIG GOD. OG HVORFOR SLUTTET DU EGENTLIG MED LAVKABRO? JEG LIKER FORØBIRG AT DU ER MER BALANSERT I MAT VEIEN NÅ :-9

    1. leneorvik

      Ja, det er det virkelig! Haha OI, her var det store bokstaver jeg :D :D Jeg drikker vin som er tørr :-) Uten så mye sukker, og det går helt fint! Jeg er faktisk litt tilbake på lavkarbo igjen. Er litt midt i mellom egentlig. Spiser karbo men styrer litt unna det i ukedagene, snop o.l :-) Klem

  12. Kristine

    Oops, det skulle ikke bli store bokstaver! Beklager :-)

  13. Hei!
    Jeg lurer på hvor ofte du kjører kardiodag? :-)

Write a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *