How to arrange : A PARTY

Hei hei ♥ Er det noe jeg virkelig elsker, så er det å glede andre! Elsker å invitere, lage til og diske opp. Enten det er middag, jente/vennekveld, fest, uansett hva det måtte være. Elsker å være vert! Den beste festen jeg arrangert er uten tvil 30 års dagen min tidligere i år. Og tilbakemeldingene i etterkant har gitt meg bevis på at all tid jeg la i det var verdt det 100 % .. Alle storkoste seg, og det er det viktigste for meg. Så gir det jo absolutt mersmak til å arrangere flere!

Den neste festen jeg skal arrangere nå, blir min egen utflyttningsfest – det må man jo ha! (Alltid en unnskyldning til å ha fes?) Dette fant jeg på i går da Malene, venninnen min nevnte for meg at jeg burde ha det. Så jeg kastet meg rundt – og nå er planleggingen i gang! Denne gangen blir det hjemme, men det er jo ingen grunn for at man ikke skal kunne slå litt på stortromma likevel. Det handler likevel om og ikke bruke så mye penger på alt, finne på lure løsninger som gjør at det blir billigere. Være litt kreativ og tenke litt utenfor boksen ♥

Slik planlegger jeg tema-fest //

1. Obviously, det viktigste – hva skal feires? Og hvordan? Ønsker man å gjøre litt ekstra ut av det? I dette tilfellet er svaret ja. I og med at det er såpass trist som det er å flytte, så ønsker jeg å gjøre litt ekstra denne gangen
3. Finne tema for festen. Det må ikke være utkledning nødvendigvis, man kan jo gjøre litt ekstra ut av mat / drikke / pynt / snacks likevel. Det er alltid stas. I dette tilfelle ønsket jeg tema!
4. Lage fb event
5. Invitere fine mennesker 
6. Starte planleggingen – lage to do liste / handleliste slik man har kontroll
7. Dette tenker jeg på når jeg arrangerer :
– Pynt, i form av ballonger, blomster, props
– Mat / snacks (fingermat her er gull og trenger absolutt ikke være dyrt!)
– Drikke? Som regel har de fleste med seg, men jeg liker å ha litt ekstra å by på når de kommer. Evt Prosecco eller velkomstdrinker (spørs jo helt hva man er villig til å spandere og bruke penger på)
– En awesome spilleliste
– Plan videre for kvelden. Dette er jo alfa omega om man skal videre. Når man er mange er det viktig å ha en plan så ikke alle forsvinner fra hverandre. Evt bare holde festen hjemme, men da må man jo huske på naboene

Denne gangen bestemte jeg meg for å kjøre utflyttningsfest onsdag 24 mai, det er jo fri dagen etter, så det passet perfekt. Så tenkte jeg også at de fleste sikkert ikke har lagt planer, og det stemte. Nesten alle jeg har invitert har takket ja, jippi! Tema bare kom som lyn fra klar himmel, sikkert fordi det er mai, og fordi det var sol og deilig vært ute igår. Jeg skal kjøre : TROPICAL PARTY!

Inspirasjon ♥ Laget av bilder fra pinterest
Det første jeg gjorde var å lage fb event, med nok info til at alle får med seg feelingen rundt festen. Man må ikke kle seg ut, men et must for festen er å kle seg i farger. Ellers har jeg tipset de om følgende : Flamingo, blomsterkranser, herlig print, pineapples, kokosnøtter, badedrakter, kjoler, shorts you name it!

Så starter tankene i hodet å rulle. Jeg vil jo dette skal være en fest alle husker, men har ikke tenkt å bruke så mye penger. Men, litt småting her og der gjør festen litt ekstra morsom! En venninne har allerede tilbudt seg å ta med oppblåsbar palme og flamingo = DING DING. Da er det i boks! Jeg skal ha litt fargeglade ballonger, litt store monstera blader overalt, blomsterbuketter i klare farger, props som legges rundt omkring, ananaser på bordene og frukt til snacks. Av mat tenker jeg å lage noe mexicansk, med fresh guacamole! Da lager jeg store brett med pulled pork nachos med bbq saus og ost, med salsa til. Enkelt og greit, og det koster ikke all verden om man bruker hodet litt smart når man handler inn. Og vips! Så har man en ordentlig temafest uten at man har brukt all verden. Litt må man jo regne med når man inviterer til fest.

I tillegg til dette har jeg lyst å lage en punsj. Og hva passer vel bedre enn å lage … Sangria! En tur til Sverige først for å handle inn, så sparer man inn litt penger ♥ Ut i fra disse tankene jeg har, lager jeg som sagt en todo liste, samt handleliste og et budsjett så jeg har kontroll og ikke lar det skli helt ut, for det ønsker jeg ikke.

  • Ballonger (fra Festligeting)
  • Props (etsy.com) her har de masse gøy, og det koster ingenting! Betalte 90,- for to sett med mange fine props.  Jeg skal lage en enkel photobooth også. Faktisk så enkel at jeg stiller opp kamera inntil en av de rosa veggene og legger frem propsene!
  • Monstera blader & fargeglade buketter (Plantasjen – det er billigere enn vanlige blomsterbutikker)
  • Så en handleliste til alt jeg trenger på butikken for å lage snacks, mat og Sangria. Og da er jeg i mål! Eneste som gjenstår da er å finne noe å ha på seg. Har allerede et par morsomme idéer, men det får jeg spare til et annet innlegg ♥

Klem!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *